Blog

Doe eens niet gewoon!

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Niet met je hoofd boven het maaiveld uitsteken. Hoge bomen vangen veel wind. Allemaal uitdrukkingen die aangeven dat je maar niet teveel moet opvallen. Vooral met de kudde meebewegen. Je gedragen zoals de rest. Het zit echt...

Lees meer

Tips voor het winnen van aanbestedingen

Aanbestedingen worden doorgaans uitgeschreven wanneer het om opdrachten met grote bedragen gaat. Overheden zijn zelfs verplicht om Europees aan te besteden vanaf bepaalde bedragen (afhankelijk van het soort opdracht). Inschrijven op een aanbesteding is dan ook niet...

Lees meer

Effectiever communiceren met de 30 Seconds-tactiek

Ken je het spel 30 Seconds? Het is zo’n heerlijk snel partyspel dat je met een klein of groot gezelschap kan spelen, het liefst in teams. Je krijgt een kaartje met daarop 5 woorden die je moet gaan beschrijven. Jouw team moet in 30 seconden zoveel mogelijk van die...

Lees meer

Hoe schrijf je een persbericht dat wél geplaatst wordt

In deze tijd waar vooral heel veel online gebeurt, vergeten we nog weleens dat de traditionele media - kranten, radio, tv - nog steeds veel bereik hebben. Een persbericht inzetten kan dus bijdragen aan je zichtbaarheid als ondernemer en dat tegen minimale kosten. Het...

Lees meer

Het effect van positief taalgebruik

We zijn ons er vaak niet van bewust wat een invloed taalgebruik kan hebben. Op jezelf én op de mensen om je heen. In het kort: als je resultaat wilt boeken, gebruik dan zoveel mogelijk positieve taal. In dit artikel laat ik je zien dat nét een andere manier van...

Lees meer

5 schrijftips om containerbegrippen te omzeilen

Zie jij soms ook even door de bomen het bos niet meer om een overtuigende tekst te schrijven waarmee je je klant bereikt én aan je bindt?  Er zijn zoveel facetten waarmee je rekening moet houden. In onze nieuwsbrieven besteden we hier regelmatig aandacht aan. Deze...

Lees meer

Superlastig: schrijven over jezelf

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Iedereen moet weleens iets over zichzelf schrijven: voor op je website, LinkedIn-profiel, een offertetekst of een elevatorpitch. Maar schrijven over jezelf is hartstikke lastig. Je wilt niet arrogant overkomen, maar tegelijkertijd...

Lees meer

Plan een gratis strategiegesprek

Weten wat je volgende stap zou kunnen zijn om makkelijker klanten aan te trekken? Of heb je interesse om met mij te werken? Plan gratis en vrijblijvend een strategiegesprek in.