Meer Omzet uit je Netwerkclub

Je bent lid van een ondernemersvereniging of businessclub, je gaat regelmatig naar borrels of zelfs héél vroeg je bed uit voor een netwerkontbijt. Je kletst met collega-ondernemers, het is hartstikke gezellig, je LinkedIn-netwerk groeit ook als een malle. Maar ondertussen levert het je nog niet die berg nieuwe klanten op die je verwacht en gehoopt had.

Herkenbaar? Dan is deze training voor jou. Dat kan namelijk anders.

Ik haal al zo lang mijn bedrijf bestaat (ruim 12,5 jaar inmiddels) elk jaar zeker driekwart van mijn klanten uit mijn netwerk. En dat komt niet door toeval. Of omdat ik zo lekker kan kletsen met mensen. Of omdat mijn aanbod zichzelf verkoopt. Verre van dat, net als de meeste dienstverleners moet ik vaak ook eerst een gunfactor en vertrouwen opbouwen voor een ondernemer met mij in zee gaat.

Netwerken is voor mij een strategie. En die ga ik jou ook leren in deze training. Meer Omzet uit je Netwerkclub is een live (online) training die ik op 28 oktober geef.

Wat als je netwerk je wél klanten op ging leveren?

Voor de meeste ondernemers – en zeker de dienstverleners en kennisondernemers – is netwerken de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen. Jouw bijna-klanten zijn waarschijnlijk al heel dichtbij. Ze moeten je alleen nog even leren kennen. Omdat ze je ergens tegenkomen, of – nog beter – omdat anderen over jou vertellen. 

Netwerken dus, zorgen dat meer mensen weten dat je bestaat en wat je te bieden hebt. 

Stel je voor…

Je stapt een netwerkbijeenkomst binnen met een helder plan.
Je weet wie je wil spreken en hoe je dat op een ontspannen manier aanpakt.
Je bent zichtbaar, maar niet opdringerig. 
Je bouwt oprechte relaties op — en mensen vinden het leuk om je aan anderen voor te stellen.
Je weet precies wanneer je wél en niet je aanbod moet doen.
Je hebt geen stapels visitekaartjes meer nodig, maar gesprekken die ergens toe leiden.

En je gaat naar huis met nieuwe leads, aanbevelingen en vervolgafspraken. Of zelfs met nieuwe klanten.

Dat is het verschil tussen netwerken ‘voor de gezelligheid’ en netwerken met een systeem.
Dat leer je in deze training.

Jouw volgende klant zit al in je netwerk. Daar liggen de omzetkansen voor het oprapen.

Het goud zit in je netwerk

Deze training is voor jou als je:

  • lid bent van een netwerkorganisatie of in ieder geval regelmatig gaat netwerken en voelt dat je er meer uit zou moeten kunnen halen
  • klanten wil aantrekken via warme aanbevelingen in plaats van koude acquisitie of eindeloos posten op social media
  • merkt dat je vaak met dezelfde mensen praat, maar de echte kansen tijdens het netwerken misloopt
  • netwerken soms ongemakkelijk vindt, je weet je niet zo goed een houding te geven bij een netwerkbijeenkomst
  • niet goed weet hoe je netwerken strategisch aanpakt, zodat het niet alleen gezellig is, maar ook resultaat oplevert
  • graag klanten wil, omdat ze je vertrouwen, niet omdat je jezelf staat te verkopen 

Wat gaan we doen?

Ik laat je zien welke strategie wél werkt om meer klanten en omzet uit je netwerk te halen. Je leert:

  • Hoe je jezelf op een natuurlijke manier profileert (zonder jezelf te overschreeuwen)

  • Hoe je netwerkbijeenkomsten voorbereidt, zodat je weet wat je komt halen én brengen

  • Hoe je opvalt in een netwerkclub waar iedereen elkaar al kent

  • Hoe je een netwerkgesprek voert dat leidt tot samenwerking of verkoop

  • Hoe je na zo’n gesprek opvolging geeft zonder opdringerig te zijn

  • Hoe je jouw netwerk activeert om jou aan te bevelen bij hun klanten

  • Hoe je een aanbod doet op een manier die past bij jou én je klant

En misschien nog wel het belangrijkste: netwerken wordt (nóg) leuker als het je ook klanten oplevert. En daar hoef je echt geen netwerktijger voor te zijn.

Praktische info

Datum: dinsdag 24 juni
Tijd: 9.00 – 10.30 uur
Locatie: Online (na afloop krijg je de opname gemaild)
Investering: 97.- 

Veelgestelde vragen

Moet ik al lid zijn van een netwerkclub?
Niet per se, maar de regelmaat en stok achter de deur van een lidmaatschap zorgen er over het algemeen wel voor dat je er meer uit haalt. Je moet in elk geval regelmatig naar netwerkbijeenkomsten gaan. Deze training is bedoeld voor ondernemers die al actief zijn in een netwerk, maar merken dat ze er nog te weinig uithalen.

Is dit iets voor mij als ik introvert ben?
Juist dan. Je hoeft niet zo’n netwerktijger als ik te zijn om succesvol te netwerken. Met deze strategie wordt netwerken eigenlijk gewoon een stappenplan wat je alleen maar hoeft te volgen. En in de training zitten heel veel tips en tricks die het netwerken makkelijker en meer ontspannen maken. Want ook veel extraverte ondernemers vinden het soms best nog wel spannend om te gaan netwerken.  

Wat levert het me op?
Meer klanten. Meer aanbevelingen. En vooral: minder frustratie. Omdat je eindelijk voelt dat je grip hebt op hoe je je netwerk inzet voor je bedrijf.

Over mij

Ik ben Marjolein Hettinga en ik help al meer dan 12 jaar ondernemers met zichtbaar worden en het aantrekken van nieuwe klanten. Ik ben mijn bedrijf begonnen in 2013, dus in een vorige crisis. Na een jaar op wereldreis geweest te zijn, kon ik niet zo gauw een baan vinden, dus plan B werd een eigen bedrijf. Een beslissing waar ik nog geen dag spijt van heb gehad!

Ik ben ervan overtuigd dat het altijd – zelfs in economisch mindere tijden – mogelijk is om nieuwe klanten aan te trekken. Er is namelijk geld zat in dit land. Het is aan ons als ondernemers om ervoor te zorgen dat klanten dat ook aan ons uit willen geven.

Wat mij vanaf het eerste moment geholpen heeft om aan een constante stroom van (nieuwe) klanten en structurele omzet te komen, was vanaf dag 1 het opbouwen van een groot en betrouwbaar netwerk. Ik ben al sinds vlak na de start van mijn bedrijf lid van BNI (Business Network International) en inmiddels zo’n acht jaar ook van BVL – Business Vereniging Leiden. Dit netwerk levert me elk jaar zeker driekwart van mijn klanten op. Zonder dat het voelt of ik acquisitie hoef te doen. 

Nou vind ik netwerken ook het allerleukste aan ondernemen. Maar ik heb inmiddels ontdekt dat netwerken voor vrijwel alle ondernemers dé manier is om aan klanten te komen. Daarom deel ik mijn strategie graag in deze training, zodat jij ook meer omzet uit je netwerk gaat halen.